Management Assistant, mooie startersbaan!

Management Assistant, mooie startersbaan!

Voor het team van de fiscale afdeling van een accountantskantoor in Hoofddorp zoeken wij een Management Assistant. Wat ga je doen? Je ondersteunt het team met secretariële werkzaamheden zoals o.a.: verzorgen van correspondentie, zowel post als e-mail, behandelen telefoon (her)schrijven/redigeren brieven schrijven, memo’s herschrijven tegenlezen van documenten (geen fiscale kennis nodig) enige debiteuren- en crediteurenadministratie verzorgen van PowerPoint presentaties. Als Management Assistant assisteer je natuurlijk ook met veel andere zaken binnen het team. Het aanbod: € 2.500-3.500 bruto/maand, afh. van leeftijd en ervaring pensioen, reiskostenvergoeding opleiding- en ontwikkelingsmogelijkheden via corp. academy on-boarding via app hybride werken ((4+1). Is dit DE baan voor jou, als je: een beginnend Assistant bent? de Nederlandse en Engelse talen uitstekend beheerst? MS Office, incl. PowerPoint uitstekend beheerst? affiniteit/ervaring hebt met financiële administratie? je verder wilt ontwikkelen? Bij voorkeur heb je een opleiding Management Assistant of andere secretariële opleiding gevolgd. Bovendien sta je stevig in je schoenen. Je schakelt snel en je laat je niet snel overrompelen. Deze kans laat je je toch niet ontglippen? Hebben wij je interesse gewekt? Zo ja, neem dan heel...
Lees meer

C.V. en motivatiebrief, je eerste indruk

C.V. en motivatiebrief, je eerste indruk Als bemiddelaar van zeer ervaren meertalige Personal Assistants en Top Secretaresses ontvangen wij dagelijks veel C.V.’s met motivatiebrieven. Wat ons verbaast, is dat zelfs een aantal zeer ervaren Secretaresses zich onvoldoende realiseert dat een aantrekkelijk C.V. met goed geschreven en vacature betreffend motivatiebrief hét verschil kunnen maken. Do’s Voeg altijd een leuke, spontane en zakelijke pasfoto in je C.V. toe. Vermeld je werkzaamheden en verantwoordelijkheden duidelijk en volledig in je C.V.. Je wilt opvallen, dus vermeld je tevens de zaken die je geregeld hebt, waarin je uitblinkt etc., die het verschil kunnen maken om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek. Zorg dat je C.V. goed leesbaar is, bijvoorbeeld door het gebruik van opsommingstekens m.b.t. je  werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Opsommingstekens: Gebruik de opsommingstekens van Microsoft die ons het schrijfleven zo gemakkelijk maken. Dan staan de volgende regels ook keurig netjes onder elkaar. Vermeld duidelijk en volledig alle softwareprogramma’s die je goed beheerst. Dus bijvoorbeeld: Outlook, Word, Excel, PowerPoint...
Lees meer

Je C.V. met of zonder foto?

Een dagelijkse stroom aan C.V.’s In het huidige tijdperk waarop veel mensen op zoek zijn naar werk, is het logisch dat wij dagelijks een stroom aan C.V.’s ontvangen. En wij niet alleen, allerlei bedrijven en bureaus natuurlijk ook. Helaas is het voor ons niet mogelijk om iedereen te spreken. Ja, onze excuses, wij lopen achter met onze intakegesprekken. Dit gezien het simpele feit dat het niet mogelijk is om ‘iedereen’ te spreken. Dus moeten wij een keuze maken. Je c.v. met of zonder foto? De eerste indruk Wat ons altijd weer verbaast, is het feit dat de meeste C.V.’s (!) geen foto bevatten. En DAT in deze concurrerende tijd, ook voor kandidaten. Een goede Personal Assistant, Directiesecretaresse, Office Manager etc. heeft niet alleen het secretaressebloed en de bewezen skills, maar ziet er tevens verzorgd uit en is dus ook het visitekaartje van haar Directeur en dus van het bedrijf in kwestie. Waarom durven (?) veel kandidaten dan hun foto niet op hun C.V. te plaatsen?...
Lees meer