Solliciteren; wat kom je BRENGEN?

Solliciteren Aanwezigheidspremie of loon naar werken? Ons inziens is er nogal een verschil van inzicht tussen werkzoekenden. Natuurlijk wil je werken en daarmee je salaris verdienen. Maar hoe stel je je op tijdens een sollicitatiegesprek? Het valt ons op dat er nogal eens ‘eenzijdig’ gedacht wordt. Men komt een salaris halen, terwijl een bedrijf erin geïnteresseerd is welke dienst je het bedrijf kunt leveren en dus: WAT KOM JE BRENGEN? USP Dat klinkt als een open deur, is het ook, maar ook hier: je moest eens weten hoe vaak dat verschil van inzicht er is! Oftewel, bereid je voor op het sollicitatiegesprek door voor jezelf helder te hebben wat jij het bedrijf kunt bieden. Stel jezelf daarom de volgende vragen: Wanneer zou jij voor jezelf betalen als jij de (salaris)betalende partij zou zijn? Wat is jouw USP (Unique Selling Point)? Je mag jezelf best verkopen (maar wel eerlijk); doet het bedrijf in kwestie zelf ook. Vergroot je kansen In de voorbereiding voor een sollicitatiegesprek verdiep je je eerst o.a....
Lees meer

Wij kennen onze PAppenheimers!

Wij kennen onze PAppenheimers Groot kandidatenbestand versus je kandidaten kennen Hoe vaak wordt tegen ons gezegd: “Maar jullie concurrent heeft een groot kandidatenbestand”. En in de tussentijd wordt er o.a. op Twitter gemopperd dat bureaus zeggen hun kandidaten te kennen, hetgeen niet het geval blijkt te zijn. Als u dit zo eens bekijkt, wat heeft dan uw voorkeur? Klant zoekt geen oplossing meer, maar een leverancier Daarstraks las ik in een blog over sales dat klanten tegenwoordig geen oplossing meer zoeken, maar een leverancier. Dat vond ik eigenlijk verbazingwekkend, maar OK. De reden hiervan is volgens de blogger dat er nog weinig zichtbare verschillen zijn in de diensten van de dienstverleners. Ja, OK, die begrijp ik. USP (Unique Selling Point) Oftewel, wat is de USP van de dienstverlener? Waarom zou een klant een contract moeten aangaan met DIE dienstverlener en niet de concurrent? Het antwoord ligt in eerste instantie in de vraag van de klant. Wat wenst de klant precies? Weet de klant precies wat of wie hij/zij zoekt? Als...
Lees meer