Snel reageren op een vacature?

Snel reageren op een vacature?

Snel reageren op een vacature? Reageer direct Het lijkt zo logisch; als je een vacature ziet waar je interesse in hebt, reageer je direct. Toch gebeurt dat heel vaak niet. Natuurlijk begrijpen wij dat je er soms even over na wilt denken. Echter, houd er dan wel rekening mee dat de vacature inmiddels al ingevuld kan zijn. Hoe spoed is spoed? Voor ons is spoed ‘per direct’. Maar al lijkt dit tegenstrijdig, het blijkt een (bijna) relatief begrip. Hoe dan ook, wij dienen bij spoed binnen een paar uur eventueel een paar dagen te reageren. Als de opdrachtgever daar langer over doet, is dat aan de opdrachtgever. Die heeft daar ongetwijfeld redenen voor. Natuurlijk maakt dat het soms wat lastig en misschien zelfs wat ‘onevenwichtig’, maar het is nou eenmaal zo. Hoe dan ook: ons advies is om direct te reageren! Hoe te reageren? In tegenstelling tot wat het UWV en andere recruiters melden zijn wij van mening dat, bij een lange werkervaring, een c.v. van 1 á...
Lees meer

Inbesteding. De wereld op z’n kop!

Inbesteding; de wereld op z'n kop! Er is al een tijdje veel over te doen, o.a. door schoonmaakbedrijven. Uit bezuinigingsoogpunt wenst de overheid een aantal zaken niet aan- maar in te besteden. Wat is inbesteding, vraag je je af? ‘Zelf doen’ in het kort gezegd. Heel veel bedrijven hebben lokale en/of nationale overheden als klant. Hebben wij ook gehad. Maar wat schetst onze verbazing? E-mail: De overheid biedt ONS, W&S en detacheringsbureau, HUN diensten aan! Vandaag ontvingen wij een e-mail van een onderdeel van een Ministerie. Daarin wordt aangegeven dat de diensten vergemakkelijkt worden (maar niet leuker?) en vervolgens: “Bent u op zoek naar de juiste persoon voor uw vacature? Hebt u tijdelijk vakbekwaam personeel nodig? Wij zorgen voor een effectieve en efficiënte werving en selectie van (tijdelijk) extern en intern personeel. Voor meer informatie: …..” Pardon? Eh, heren en dames van de overheid, u biedt ONS uw personeel aan? Neem ons niet kwalijk, maar dat is ONZE business! Wij bemiddelen zeer ervaren Secretaresses en Personal...
Lees meer

Geduld is een schone zaak

Geduld is een schone zaak, maar zitten we niet met z’n allen op elkaar te wachten? Sinds 2000 timmert PA Online – Secretaressepool aan de weg. Heel positief en met veel energie, maar ook met veel geduld. Direct reactie en dan…. geduld Ja, geduld. Wanneer wij een aanvraag ontvangen, moeten wij altijd direct reageren. Dat doen wij en dat lukt ons ook. Negen van de tien keer kunnen wij binnen een paar uur of zelfs een half uur (!) zeer goede passende PA's en Secretaresses voorstellen, zowel interim als voor vaste dienst. Dat binnen bedrijven prioriteiten gesteld worden, vinden wij natuurlijk helemaal terecht. Echter, wat wij niet helemaal begrijpen, is dat wanneer de aanvraag een interim functie betreft waarbij direct een eigen medewerk(st)er vervangen dient te worden, er weken en soms letterlijk maanden (!) wordt nagedacht over de verschillende kandidaten. Er is blijkbaar onzekerheid omtrent het kiezen van de juiste persoon. Maar… daar zijn wij toch juist voor? Vervanging bij zwangerschapsverlof Vaak betreffen de interim werkzaamheden vervanging bij zwangerschapsverlof van...
Lees meer

Dilemma: ‘Grote kaartenbak’ versus ‘je PA-ppenheimers kennen’

Je PA-ppenheimers kennen Concurrentie houd je scherp Daar geloof ik echt in. Daarom ben ik erg blij met concurrentie. Het grappige is wel dat wij, de bemiddelingsbureaus, min of meer tegen dezelfde muren oplopen, maar dan anders. Wat? Een klein versus een groot kandidatenbestand De grote, bekende uitzend- en detacheringsbureaus hebben, zoals dat wat onpersoonlijk heet, een ‘grote kaartenbak’. Oftewel, een groot bestand met al dan niet beschikbare kandidaten. Bureaus als het onze hebben een klein bestand van kandidaten, aangezien wij willen waken voor het niet (meer) kennen van onze kandidaten. En dat is nou precies het dilemma. Niet van ons, maar van de klanten! Het dilemma van (onze) klanten Wanneer wij een aanvraag ontvangen, wordt vaak gevraagd naar het aantal Personal Assistants en Secretaresses in ons bestand. Pas geleden werd ons nog gezegd dat de concurrent – tevens in de race betreffende een aanvraag – een ‘veel grotere kaartenbak’ heeft dan PA Online, hetgeen men een voordeel vond. Wij betwisten dat (excuses!) en hebben dat ook uitgelegd. Echter,...
Lees meer