Waar word jij vrolijk van?

Wat je niet hoort in de Week van de Werkstress (Blog Annejet de Blécourt) Week van de werkstressWees positief!Ik las een blog van Annejet Wat je niet hoort in de 'Week van de Werkstress' en daar reageer ik graag even op. Heel goed, Annejet!Ik onderstreep graag wat Annejet stelt:Waar je vrolijk van wordt moet véél vaker worden genoemd en onderstreept. Helemaal mee eens! Met al die negatieve berichten in het nieuws en dat doemdenken komen we er niet.Het klinkt als een cliché, maar dat is het absoluut niet: Tel je zegeningen! Ook in deze bizarre en lastige tijd. Schrijf een paar dingen voor jezelf op waar je blij van wordt. Welke mazzel je hebt gehad. Op een briefje, in een schrift of in je agenda.En als het even tegen zit, dan pak je je briefje, je schrift, je agenda of waar je het in geschreven hebt. Dan maak je het voor jezelf weer even positiever. Dan lukt het je vast om...
Lees meer
Snel reageren op een vacature?

Snel reageren op een vacature?

Snel reageren op een vacature? Reageer direct Het lijkt zo logisch; als je een vacature ziet waar je interesse in hebt, reageer je direct. Toch gebeurt dat heel vaak niet. Natuurlijk begrijpen wij dat je er soms even over na wilt denken. Echter, houd er dan wel rekening mee dat de vacature inmiddels al ingevuld kan zijn. Hoe spoed is spoed? Voor ons is spoed ‘per direct’. Maar al lijkt dit tegenstrijdig, het blijkt een (bijna) relatief begrip. Hoe dan ook, wij dienen bij spoed binnen een paar uur eventueel een paar dagen te reageren. Als de opdrachtgever daar langer over doet, is dat aan de opdrachtgever. Die heeft daar ongetwijfeld redenen voor. Natuurlijk maakt dat het soms wat lastig en misschien zelfs wat ‘onevenwichtig’, maar het is nou eenmaal zo. Hoe dan ook: ons advies is om direct te reageren! Hoe te reageren? In tegenstelling tot wat het UWV en andere recruiters melden zijn wij van mening dat, bij een lange werkervaring, een c.v. van 1 á...
Lees meer
Verbinding verbroken

Verbinding verbroken

Verbinding verbroken Telefoon etiquette II Enige tijd geleden heb ik een blog geschreven over telefoon etiquette. Daar kwamen ontzettend veel reacties op. Het leeft dus nogal onder ons. En, terecht! Callcenter Vanavond werd ik door een organisatie gebeld met een zogenaamde aanbieding. Ik heb direct aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben. De dame in kwestie was dusdanig getraind, dat zij niet wilde opgeven. Ja, die ‘verkoop e-mails’ heb ik ook vaak genoeg voorbij zien komen; ‘Nee is geen nee en kan een ja worden.’ Vragen blijven stellen? Ik heb zelfs een aantal keren heel netjes en aardig aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben. Desalniettemin bleef de dame in kwestie vragen stellen in de hoop haar verhaal te mogen vertellen. Meestal maak ik sneller een einde aan het gesprek, maar ik koos er nu voor om het gesprek zo netjes en waardig mogelijk te beëindigen. En toen… Verbinding verbreken Toen ik vriendelijk aangaf dat het gesprek nu echt beëindigd was en ik haar ‘goedenavond’ wenste, werd de verbinding verbroken. Reputatie bedrijf De verbinding...
Lees meer

En toch weer het c.v…..

Beste allemaal, Ik weet dat ik in herhaling val, maar blijkbaar moet dat ook. Vandaag had ik (weer) een discussie met een mogelijke kandidaat die zijn c.v. heeft aangepast met een loopbaanadviseur. Verschillende visies m.b.t. het c.v. Het spijt mij voor de loopbaanadviseur(s), en ja ik ben van mening dat wij allen inmiddels zó ongeduldig zijn geworden dat wij geen 'hele verhalen' meer willen lezen. Echter... de truc is wél om IN het c.v. te vermelden wat de TAKEN, VERANTWOORDELIJKHEDEN en vooral ook de BEHAALDE RESULTATEN geweest zijn van de, laten we zeggen, eigenaar van het c.v.! Ik vind dat vooral de behaalde resultaten nogal eens vergeten worden. En laat DAT nou juist hetgeen zijn wat een organisatie interesseert! Ja, ik val in herhaling. Het is alleen blijkbaar weer nodig. Als je op zoek bent naar werk Do yourself a favour, en zorg voor een uitgebreid c.v. met taken, verantwoordelijkheden en behaalde resultaten per werkgever, of als je c.v. ECHT te lang wordt, separaat de taken en...
Lees meer

De zeer ervaren PA: 40+ en 50+

De zeer ervaren PA: 40+ en 50+ PA Online is gespecialiseerd in de bemiddeling van zéér ervaren meertalige Personal Assistants en Top Secretaresses. Dit betekent dat onze PA’s voornamelijk 40+ers en 50+ers zijn. Zij hebben een lange en gedegen werkervaring, veelal ook op Raad van Bestuurniveau. Bovendien hebben zij inmiddels een behoorlijke levenservaring. Ook dat is op een gegeven moment erg belangrijk. De ervaren PA spreekt de taal van de CEO, CFO, COO, RvB Wanneer de CEO, CFO, COO of een lid van de Raad van Bestuur kampt met de uitdagingen in zijn bedrijf, economische omstandigheden etc., dan is het toch bijzonder prettig als sparring partner een ervaren PA naast hem/haar te hebben staan die zelf ook inmiddels is ‘doorgewinterd’ is en die dezelfde taal spreekt als hij of zij. Meldingen via WhatsApp veelal verdeeld over verschillende regels alsook het herinneren aan een afspraak via WhatsApp door een jeugdige Secretaresse met kreten als ‘OMG' en 'BTW'  (Oh my G en by the way) zullen op onbegrip stuiten. Niet...
Lees meer
Behind every great CEO There is a great PA II

Behind every great CEO There is a great PA II

In het vervolg op onze blog ‘Behind every great CEO there is a great PA !’ even de vraag omtrent de (zelf)kennis van de Directeur en als voorbeeld een situatie van een aantal jaren geleden: Hoe ziet de Directeur zichzelf? Veel Directeuren en Managers hebben inmiddels een lange werkervaring en zijn dus wat ouder. Een wat oudere en dus zeer ervaren, maar wel heel verzorgde !, Personal Assistant vinden zij dan vaak prettiger om mee te werken. Die PA heeft inmiddels zelf een lange zakelijke werkervaring en op hoog niveau en ook inmiddels een behoorlijke levenservaring. Dat is op hoog niveau juist heel erg gunstig. Beide partijen begrijpen elkaar veel beter en hebben vaak maar een half woord nodig. De Directeur die dat beseft, heeft een voorsprong. Jawel, op zichzelf! De taak waarvoor hij (zij) is aangenomen of ingehuurd, wordt vergemakkelijkt door de tweezijdige ervaring. En dan het verhaal van één van onze klanten, een toen zeer jonge Directeur die héél goed begreep dat het...
Lees meer

Flexibilisering? Graag! Maar wel verstandig en met respect s.v.p.

De huidige arbeidsmarkt vraagt om flexibilisering Ons inziens is dat gunstig, want dat zou doorstroming (moeten) betekenen. Zelf ben ik altijd een job hopper geweest, dus het overstappen van de ene naar de andere baan, heeft mij altijd veel voldoening gegeven. Echter, de mix hebben we ook nodig, d.w.z. de medewerkers die heel loyaal graag zo lang mogelijk bij hun werkgever blijven alsook de soms ‘vernieuwende’ job hoppers dan wel flexwerkers. Die mix zorgt voor balans. Flexibilisering & contractafspraken Het feit dat de huidige markt om steeds meer flexibilisering vraagt, vraagt ook om respectvol omgaan met de medewerkers. En daar zit nog wel eens een leerpuntje. Als bemiddelingsbureau voor Personal Assistants en Top Secretaresses, zowel interim als via werving & selectie, merken wij steeds vaker dat ondanks contractafspraken ingehuurde medewerkers dan wel wij tussentijds vernemen dat het contract eenzijdig wordt ingekort. Let wel: Niet omdat de betreffende PA niet voldoet, maar omdat men in de tussentijd een interne oplossing heeft gevonden. Deze interne oplossing is overigens...
Lees meer