Elke dag Secretaressedag!

Elke dag Secretaressedag! Dat is wat ik dacht toen ik ’s avonds een berichtje las van één van de door ons bemiddelde Secretaresses: Lees het berichtje hieronder en oordeel zelf (*). Waardering “Ik wilde je even laten weten hoe het mij de afgelopen week is vergaan. Rob haalt elke week bloemen op de markt. Sinds hij weet dat ik van Ranonkels houd, heb ik elke dag een klein vaasje met en paar Ranonkeltjes naast de telefoon staan. Hij weet dat ik van lezen houd. Als hij boeken “over” heeft waarvan hij denkt dat ik ze mooi vind, geeft hij ze aan mij om mee naar huis te nemen. Gisteren kreeg ik een gebakje met een leuk briefje. Vandaag was ik mijn brood vergeten en deelde zijn vrouw haar salade geitenkaas (gemaakt door oma) met mij. Gevolgd door een schaaltje bonbons. Moet ik nog doorgaan? Elke dag krijg ik complimenten. Ik word er bijna verlegen van, en soms een beetje emotioneel. In mijn vorige baan was...
Lees meer

Aanbestedingen & schijnzekerheid; zaken doen met alleen grote detacheringsbureaus

One stop shopping Sinds jaar en dag proberen wij ook in te schrijven op aanbestedingen van (semi-)overheidsinstanties.  Soms krijgen wij letterlijk een compliment van de betreffende organisatie dat men het leuk vindt dat ook wij als nichemarktpartij hebben ingeschreven, maar uiteindelijk kiest men toch voor een grote personeelsdienstverlener. Al jaren ‘strijden’ wij daarom tegen deze ‘one stop shopping’. Heel eerlijk gezegd begrijp ik het ‘one stop shopping principe’ wel. Ik koop mijn levensmiddelen ook bij de supermarkt; het is voor mij veel sneller. Echter, als ik wat bijzonders nodig heb, koop ik dat toch bij de detailhandel, zoals de banketbakker, de keurslager, de bloemist. Laten we hen de nichemarkt noemen. Dus, waarom niet two or three stop shopping? (Standaard & specialisten). Maar waar gaat het echt om? Sinds een paar jaar mogen overheden geen omzeteisen meer vermelden. Dit ter voorkoming van ongelijke kansen voor inschrijvers, oftewel grootbedrijf versus het MKB. Dit wordt daarom opgelost met het invullen en ondertekenen van een 12 paginalang formulier waarbij je...
Lees meer
Behind every great CEO There is a great PA II

Behind every great CEO There is a great PA II

In het vervolg op onze blog ‘Behind every great CEO there is a great PA !’ even de vraag omtrent de (zelf)kennis van de Directeur en als voorbeeld een situatie van een aantal jaren geleden: Hoe ziet de Directeur zichzelf? Veel Directeuren en Managers hebben inmiddels een lange werkervaring en zijn dus wat ouder. Een wat oudere en dus zeer ervaren, maar wel heel verzorgde !, Personal Assistant vinden zij dan vaak prettiger om mee te werken. Die PA heeft inmiddels zelf een lange zakelijke werkervaring en op hoog niveau en ook inmiddels een behoorlijke levenservaring. Dat is op hoog niveau juist heel erg gunstig. Beide partijen begrijpen elkaar veel beter en hebben vaak maar een half woord nodig. De Directeur die dat beseft, heeft een voorsprong. Jawel, op zichzelf! De taak waarvoor hij (zij) is aangenomen of ingehuurd, wordt vergemakkelijkt door de tweezijdige ervaring. En dan het verhaal van één van onze klanten, een toen zeer jonge Directeur die héél goed begreep dat het...
Lees meer