CEO’s, CFO’s, COO’s, CIO’s van Nederland
CEO’s, CFO’s, COO’s, CIO’s etc. van Nederland.
Alles zelf doen. Is dat wel ‘penny wise’?
Vandaag had ik een telefoongesprek met een Directeur van een financiële dienstverlener. Het gesprek nam een wending naar het dilemma van het delegeren van taken en werkzaamheden versus ‘alles zelf doen’.
Zelf doen
Tijdens dat gesprek bespraken wij een aantal werkzaamheden en de uren die per week gespendeerd worden aan
het maken van afspraken
het organiseren ervan
de meetings zelf
eventueel het notuleren
de follow-up van acties en besluiten
het bijhouden van e-mailberichten
en zelf beantwoorden van álle telefoontjes
etc.
En dan hebben wij het nog niet eens over alle werkzaamheden die ertussen door nog ‘even’ gedaan dienen te worden.
In ieder geval, er blijft letterlijk nauwelijks nog tijd over voor het bedenken en uitwerken van strategie en het doen c.q. binnenhalen van business.
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden
Uit eigen ervaring, als voormalig PA van verschillende CEO’s en CFO’s, weet ik wat voor fulltime baan+ het is en dus hoeveel...