Over balans gesproken

Over balans gesproken

Over balans gesproken Waar is die balans nu?Horeca, retail, reisbrancheGelukkig mogen de kapperszaken weer open. Opluchting voor velen; de kappers en hun klanten. Wel met slechts twee klanten tegelijk in de winkel en natuurlijk met inachtneming van de nodige bescherming en maatregelen.Gisteravond hoorde ik dat winkels behalve ‘click & collect’ twee klanten zo'n 10 minuten in de zaak mogen hebben, d.w.z. per verdieping. Voor een kleine winkel niet zo erg, maar als je een grote zaak hebt, gaat dat ‘em nog steeds niet worden, vrees ik. En dan heb ik het nog niet eens over Ikea, maar wel over bijvoorbeeld bouwmarkten en tuincentra.Wat ik dan uit balans vind; al maanden mogen verschillende klanten tegelijkertijd hun boodschappen doen bij drogisterijen en supermarkten. Dat vanwege levensmiddelen er meer dan twee klanten per 10 minuten in de supermarkt mogen rondlopen, begrijp ik. Maar het verschil tussen zo'n 15 klanten per keer bij een Kruidvat, Trekpleister of Etos, die meer verkopen dan alleen drogisterijartikelen, en...
Lees meer
De broodnodige balans

De broodnodige balans

De broodnodige balans De noodzaak van balansBegrip dat balans nodig isIk kreeg deze post "Gisteren zag ik het weer gebeuren. Ik moet het even kwijt" doorgestuurd door Louise van der Schoor.Het lezen waard. Marijke Roord schrijft in deze post over Human Resources bij Hornbach en schrijft in haar blog hoe Hornbach met werkzoekende 50-plussers omgaat. Echt een aanrader!Dikke pluim!Hornbach is zo'n voorbeeld van mijn eerdere opmerking dat organisaties de balans nodig hebben van oudere werknemers die aan jongere werknemers kennis overbrengen en de jongere generatie die vernieuwing brengt in de organisatie, zowel in leeftijd als in nieuwe technologische / digitale kennis.Balans dus!...
Lees meer