Er wordt ons geregeld gevraagd: “Hoe snel kunnen jullie leveren?” Klinkt natuurlijk een beetje raar als je het over PA’s, Office Managers, Management Assistants en/of PMO’ers hebt, maar OK. Dan is ons antwoord: “ Als u wilt, kan uw nieuwe PA er vanmiddag al zijn .”
Vervolgens sturen wij zo’n twee of drie passende cv’s op met het profiel van de betreffende kandidaten zoals wij hen zien n.a.v. het intakegesprek en…. neemt de waan van de dag de prioriteiten van de (potentiële) klant over. Oftewel, de eerstvolgende weken volgt er geen terugkoppeling en/of eerste reactie. Op een enkele uitzondering na natuurlijk.
Prioriteiten
En dat verbaast ons altijd weer. De (potentiële) klant heeft aangegeven haast te hebben. Wij kunnen direct en juist op de haast inspelen en aldus zorgen dat diezelfde prioriteiten worden ondervangen door de nieuwe PA, Office Manager, PMO-er etc.. Echter, door de waan van de dag volgt soms uitstel bij de klant.
Dus is onze vraag: Wilt u brandjes blussen of brandjes voorkomen?
Als voormalige international Personal Assistants hebben Marieke en ik menig brandje geblust, en vooral voorkomen. Onze zeer ervaren meertalige PA’s doen dat ook. Hoe?Heel simpel, door zo veel mogelijk te signaleren en anticiperen kunnen vele brandjes voorkomen worden. Dat geldt niet voor alle brandjes, maar toch zeker voor vele. Scheelt een hoop stress en in sommige gevallen zelfs imago schade.
Kortom, waar kiest u voor?