Wat zijn wij blij met eerlijke klanten!

Met alle nieuwsberichten over fraude, grepen uit de kas etc., willen wij onze blijheid laten blijken en een pluim geven aan onze eerlijke klanten! Blij met eerlijke klanten. Wat een opluchting! Tijdens deze crisis hebben wij heel veel meegemaakt, en nog steeds. Dat geldt inmiddels voor vele andere bedrijven ook en zelfs voor onze kandidaten. Echter, het kan gelukkig ook anders. Momenteel ‘vissen we allemaal in dezelfde vijver’. Dat zal voor niemand een verrassing zijn. Dat betekent ook dat sommige kandidaten door verschillende bureaus min of meer tegelijkertijd aan een opdrachtgever worden voorgesteld na een aanvraag. Wat is het dan fijn dat de opdrachtgever heel eerlijk bekijkt wie de eerste partij is geweest die de kandidaat in kwestie heeft voorgesteld. Ook als dat eventueel betekent dat het tarief hoger is van die eerste partij. Als wij de eerste partij zijn. Fantastisch! Is één van onze conculega’s de eerste geweest die de kandidaat heeft voorgesteld en deze kandidaat wordt aangenomen of ingehuurd, van harte gefeliciteerd! Het gaat er...
Lees meer

Landsbelang, bedrijfsbelang of eigenbelang

Tussen de ellende van rampen en verschrikkelijk persoonlijk leed door, staat het nieuws bol van fraude door bendes en andere ‘opportunisten’. Voorzieningen en regels blijken fraudegevoelig en dit bleek bovendien al jaren bekend. Maar hoe zit het dan met de handhaving c.q. fraudebestrijding? Schuldvraag Hetgeen mij dan persoonlijk bevreemdt, is het feit dat er meer gezocht wordt naar de schuldvraag dan naar de actie. Laat staan dat er wordt gesproken over anticiperen. Beter voorkomen dan genezen, toch? Althans, dat zou het moeten zijn. Actie, reactie, signaleren, prioriteren en anticiperen In het secretaressevak is het van groot belang om behalve te organiseren, te signaleren, anticiperen, prioriteren en te reageren. Brandjes worden geblust, en bij voorkeur voorkomen! Hierbij is niet het eigenbelang belangrijk, maar het bedrijfsbelang. Hoe anders vernemen wij dat steeds via de media. Allerlei instanties melden aan de media dat zij melding hebben gedaan; gesignaleerd dus. Maar hoe zit het dan met de actie? Er wordt geen (eigen) verantwoordelijkheid genomen en dus helaas ook geen actie ondernomen,...
Lees meer