Dienstverlening

dienstverlening de klant is koning, toch?zo hoort het!hou rekening met emotiesHoe ervaart een klant de dienstverlening van een bedrijf? Ieder bedrijf pretendeert dienstverlenend te zijn. Klopt dat? Iedere ondernemer, iedere werknemer van een bedrijf is uiteindelijk ‘ergens’ klant. Of het nou bij de supermarkt is of bij een verzekeraar. Oftewel, hoe willen wij zelf behandeld worden?Pas geleden las ik een column van iemand die veel ‘langs de weg zit’. Hij tankt daarom op verschillende plekken. Die week kwam hij na maanden weer tanken bij een tankstation langs de A9. De dame van het tankstation begroette hem met een grote glimlach en ‘Wat leuk u weer te zien!’ en ze meldde wat hij gewoonlijk tevens bij het tankstation kocht aan koffie en een broodje. De betreffende journalist was, zoals dat heet, blij verrast en hij meldde dat zijn dag meteen weer goed was.Inderdaad, een geweldige dienstverlening! Zo iets kleins, en daarmee zo’n impact!En van dat soort dienstverlening worden wij allemaal blij.Als ik...
Lees meer

Willen we vrijblijvendheid of gaan we serieus samenwerken?

In ‘Verkopers Online’ las ik een artikel waarvan de inhoud mij enigszins bekend voorkwam. “Zo werken verkopers zichzelf in de nesten” Aanvragen In het huidige ‘digitale tijdperk’ is het heel gemakkelijk om even snel een mailtje te sturen aan verschillende partijen met een vraag of een aanvraag. Een ieder begint, bij wijze van spreken, direct te rennen, past op verzoek een paar details aan en wacht vervolgens op een positieve terugkoppeling. Vrijblijvendheid versus een serieuze samenwerkingspartner Of het aan de crisis ligt, dan wel gelegen heeft, of de tijdsgeest, ik weet het niet. Het is in ieder geval duidelijk dat er van serieus samenwerken tussen klant en leverancier tegenwoordig minder sprake is. Dat is een keuze. Op zich geen probleem mee. Zelf ben ik nogal een trouwe klant. Ik blijf graag bij ‘mijn’ leveranciers. Het is een soort partnership. Ik ken er de mensen. Zij kennen mij. Op mijn vragen krijg ik snel een reactie of oplossing. Dat is toch wat je wilt? Slechts een heel enkele...
Lees meer

Service en dienstverlening hoog in het vaandel

Veel organisaties en mensen melden service en dienstverlening hoog in het vaandel te hebben. Graag geven wij hierbij het goede voorbeeld, en wel van een leverancier: Keukenapparaat Zo’n twee maanden geleden bestelden wij een keukenapparaat voor kantoor via Bol.com. Het apparaat werd geleverd door een leverancier van Bol.com. Het gehele verhaal van een twee maanden durend proces bij de leverancier van Bol.com zal ik jullie besparen. Echter, Valerie van Bol.com bleef elke paar dagen vinger aan de pols houden omtrent logistiek en het verloop van het proces. Valerie heeft hierbij bovendien een leidende rol gespeeld en hun leverancier tot actie gemaand. Pluim Daarom geven wij hierbij Bol.com, en speciaal Valerie, graag een hele dikke pluim voor hun service en dienstverlening. Jullie hebben het begrepen en zijn dus echt een voorbeeld! Ere wie ere toekomt....
Lees meer

PA Online, 24/7 Personal Assistant bemiddelaar

PA Online, 24/7 Personal Assistant bemiddelaar ‘Online’ in PA Online roept vaak de vraag op bij mensen of wij een (virtueel) secretariaatsbureau hebben. Het antwoord is nee. Bemiddeling van PA’s en Top Secretaresses Wij bemiddelen zeer ervaren meertalige Personal Assistants en Top Secretaresses. Onze kandidaten werken op locatie, ofwel interim ofwel in vaste dienst bij de opdrachtgever. 24/7 Personal Assistant bemiddelaar? Ja, bij ons houden de kantoortijden niet op. Onze klanten vinden het vaak juist fijn dat zij ook ’s avonds en/of in het weekend kunnen overleggen over hun zoektocht naar een goede Personal Assistant. Getuige de referentie van o.a. RSM Niehe Lancée Kooij https://paonline.nl/referenties/ Ook vorige week nog: Eind van de week een telefoontje, spoed spoed spoed! Per maandag moet er een goede Secretaresse voor de Voorzitter van de Raad van Bestuur zijn. Op vrijdagavond hebben wij intakegesprekken geregeld met twee kandidaten voor de volgende dag (een hele mooie zonnige zaterdag), die ’s avonds per e-mail werden voorgesteld aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur. Dienstverlening, onze passie! DAT...
Lees meer